I dag hatar jag de svettiga hycklarna

Något som stundligen parasiterar på min hjärna i vardagslivet är det stora antalet människor som uppenbarligen ser en enorm tillfredsställelse i att hela tiden klaga på rökare, när de själva varje helg dansar med sina svettiga kroppar till IT'S-A-BAG-IN-A-BOX-IT'S-A-BAG-IN-A-BOX med en Lyxig Och Fräsch Drink gjord på vodka och coca cola light. Jag äcklas av er, och alla andra snarlika personer. Jag har tappat räkningen på hur många gånger jag sagt detta i verkligheten, men motivationen till att upprepa mig i plural försvinner inte förrän NI gör det.

JÄMFÖR:
-Hur många relationer har alkohol splittrat?
-Hur många relationer har cigaretter splittrat?
-Hur många familjer har alkohol förstört?
-Hur många familjer har cigaretter förstört?
-Hur många gånger har alkohol varit en orsakande faktor i samband med misshandel, våldäkt, mord, dråp, rån, olyckor, etcetera, etcetera?
-Hur många gånger har cigaretter varit en orsakande faktor i samband med misshandel, våldäkt, mord, dråp, rån, olyckor, etcetera, etcetera?

Jag tar för givet att ni förstår vad jag vill säga. Maken till skenhelighet måste man ärligt talat leta efter länge, det är på ungefär samma nivå som när Mc Donald's har sina kampanjer för fred och samtidigt uppenbarligen har en trevlig liten böjelse för slavhandel, regnskogsskövling och exploatering av u-länder. Det är VÄMJELIGT.

Notera: jag tycker inte illa om alkohol, det är hyckleriet jag hatar.

/Daniel.

Kommentarer
Postat av: Maja

Håller med fullständigt!

2009-09-06 @ 18:24:40
Postat av: Anonym

ganska dålig liknelse va?



antagligen har cigaretter splittrat en hel del familjer och relationer. (cancer?)

kanske inte så många misshandlar eller våldtäkter skett p g a ciggen...



är själv rökare som nästan slutat. inte av skräck för cancer eller död. utan mer för att testa om jag mår bättre. fysiskt, psykiskt osv.

annars ser jag ingen direkt anledning för just mig att sluta. ...dricker för övrigt inte särskilt mycket alkohol heller.



men att jämföra ciggen med alkohol på det sättet...det är bara ologiskt för mig.

2009-09-06 @ 22:57:20
Postat av: Johnny

Jag älskar er.

2009-09-07 @ 22:42:13
URL: http://lilytwig.blogg.se/
Postat av: anna

cigaretter skadar bara en själv. om jag vill få cancer eller tycker att det är värt att riskera mitt liv för att få suga i mig tjära är det väl för fan upp till mig? passivrökning, okej. men du behöver inte stå 10 cm ifrån mig när jag röker, har aldrig tvingat dig.



alkohol skadar dig själv, men det är nästan ännu vanligare att det skadar andra.



varför i helvete skulle man inte kunna jämföra det? man kan ju jämföra va fan som helst annars.



ni som inte gillar bloggen och komenterar negativt är ju bara dumma i uvudet, dock i vissa fall väldigt underhållande

2009-09-16 @ 22:12:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0