"Så sjukt tråkigt att vara sååå bitter hela tiden"

Vill jag vara bitter, så är jag bitter.

Vad vill du få ut av att skriva till mig att jag ska sluta vara så bitter? Och vad får du ut av att säga att jag borde sluta hata så mycket? Tror du seriöst att jag kommer sluta vara bitter, och sluta hata? Är det vad du tror? Förlåt, men, nej.


Jag sitter inte här och hatar i onödan. Jag hatar saker som är realistiska att hata/ogilla, vi skriver denna hatbloggen för att det är vad internet (och ni som känner er träffade) behöver. Inte sant? Det är verkligen det enda folk behöver läsa i dagens bloggmassa. Behöver ni läsa om våran kollega Blondinbellas nya klänning? Om hennes norrländska pojkvän? Nej. Behöver ni läsa om hycklare? Om butiksbiträden som kommer bli fällda för vållande till annans död ? Om realistiska saker? Ja.


Jag vill bara framföra en mycket viktig sak;

Jag tänker inte leva i någon liten bubbla där man blundar för allt som är hemskt. Där allt är så fint och leva efter mottot att man skall tänka positivt och inte hata. Jag tror inte att mitt hat kommer ge bakslag någon gång senare i livet, jag tror snarare att jag gör världen en tjänst.


Jag är varken pessimist eller negativ, jag är realist.

/Alexandra.

Kommentarer
Postat av: saga

SANT.

2009-09-07 @ 23:03:37
URL: http://.prettovarning.blogg.se/
Postat av: niclas

word.

2009-09-09 @ 00:28:48
URL: http://fabriken.tumblr.com
Postat av: ungkristenkille.

Hej! Fattar att detta var riktat till mig.



Försöker inte "få ut" något av det. Anledningen till varför jag påpekat det har ingen så himla genomtänkt baktanke. Jag slänger ur mig en kommentar och säger vad jag tycker, helt enkelt. Om jag skulle försöka utreda anledningen till varför jag gör det, är nog mest för att jag helt enkelt vill veta hur du tänker. Då var ju det här blogginlägget perfekt.



Men.



På samma sätt som du finner det meningslöst att man kommentar din bitterhet, så finner jag den bittra attityden meningslös. Jag ser inte hur man vinner på att vara bitter. Nu menar jag inte att du är bitter rakt igenom, hela tiden, alltid, men när man väl uttrycker sin bitterhet och sitt hat gentemot något/någon - vad tjänar det till? Är det ett sätt att avreagera sig kanske? Jag vet inte. Jag vet bara att klaga är som att sitta i gungstol. Man har något att göra men man kommer ingen vart.



Jag är helt övertygad att om man bemöter människor med ett leende så får man otroligt mycket tillbaka. Det vet jag, för det är något jag försöker praktisera varje dag.

Intet sagt att man ska trycka ner alla dåliga, hemska och jobbiga känslor. Absolut inte! Det tynger en bara. Men att låta de gå ut över andra om man påstår sig hata den och den personen, är hemskt onödigt.



Sedan förstår jag verkligen syftet med den här bloggen. Det är himla lätt att skriva om saker man avskyr, och ofta blir det saker som allmänheten håller med om = lyckat framgångsrecept. Ja, detta är vad folk vill läsa. Många gillar att gotta sig i sådana här saker. Så kör på bara! You're doing your thing. :)



Jag vill bara framföra en mycket viktig sak:



Jag har aldrig tyckt du är en dålig person Alexandra. Jag vill bara veta hur du tänker. :)



Ha det gött!

2009-09-09 @ 18:10:05
URL: http://ungkristenkille.wordpress.com
Postat av: ungkristenkille.

Tack för svaret! Det var precis jag ville - se hur du tänker. Nu blev allt plötsligt mycket klarare. Och ja, jag märker att det minsann lyser lite om dig när du hälsar. ;)



Jag har gladeligen fått mina idiotiska antaganden krossade. Tack! :)

2009-09-09 @ 20:53:14
URL: http://ungkristenkille.wordpress.com
Postat av: anna

1. "ungkristenkille" HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA jag vill dö. skriv ett hatinlägg om extremt långa förklaringar från folk på internet så fort man råkat säga minsta sak de inte håller med om.



2. bitterhet och hat är det som gör det lättare att leva i världen. om man går omkring och är positiv hela tiden blir man bara besviken, eftersom att allt ändå alltid slutar som skit. gör man däremot tvärtom är allt lugnt för då verkar det dåliga som världens räddning i jämförelse med vad man förväntat sig.



3. detta inlägget <3

2009-09-16 @ 22:00:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0