"Bara de inte tar på mig"

Du vet när man sitter i ett umgänge och pratar om homosexualitet, och någon säger "alltså, jag är inte emot bögar/lebbar eller så, bara dom inte tar på mig"? Är inte det någonting som är så himla komiskt och tragiskt på samma gång?

1. Varför skulle någon vilja ta på dig? Även om det nu skulle vara homo/bi/hetero.
2. Är man översexuell för att man är homo/bi?
3. Du säger emot dig själv så ofantligt mycket. Du är ju visst emot det? Rätta mig om jag har fel.


Du vet när Katrin Zytomierska sade om Jesper i idol att "han är väl lite bögig"? När det blev så mycket hysteri både i idolgänget, bland tittare och bland juryn. Det pratades till och med om att hon inte skulle få jobba kvar på grund av detta.

1. När det händer något som detta, är det helt plötsligt SÅ HIMLA HEMSKT OCH ELAKT, men annars säger folk att "ÅH DET ÄR SÅ JÄVLA SYND, FÖR ALLA BÖGAR ÄR SÅ JÄVLA SNYGGA OCH SEXIGA". What?
2. Vad är det som är så jävla hemskt med att "se lite bögig" ut då?
3. Det finns inte ord..

VI LEVER FÖR I HELVETE PÅ 2000-TALET! TVÅTUSENTALET! VI LEVER INTE UNDER 40-TALET LÄNGRE.
/Alexandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0